Ψυχολόγος - Ειδίκευση στη Γνωσιακή/Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία

Γεώργιος Ν. Καζανάς

Κηφισίας 38
Αμπελόκηποι
Αθήνα
(έναντι ξενοδοχείου President)

6943676799
2130448937
geokazanas@gmail.com

Τι είναι αυτό που δημιουργεί και συντηρεί τις ανθρώπινες σχέσεις;

2016-09-01 12:16

Αγαπητέ αναγνώστη,

συναντώ πολλούς που, ακούγοντας την ιδιότητά μου, μου ζητούν (κάποιες φορές χωρίς να μου δίνουν το περιθώριο να μην τους απαντήσω) να τους «αναλύσω» τι είναι αυτό που δημιουργεί τις ανθρώπινες σχέσεις. Θέλοντας να τους «παιδέψω» πρώτα, τους ρωτώ, πριν τους απαντήσω: «εσύ τί νομίζεις ότι δημιουργεί και διατηρεί τις ανθρώπινες σχέσεις;». Άλλος μου απαντά, η «χημεία», άλλος η αγάπη, άλλος η ανάγκη, άλλος η συνήθεια, άλλος ο συμβιβασμός. Αγαπητέ μου αναγνώστη, αυτό που η εμπειρία με δίδαξε μέχρι τώρα είναι πως τις ανθρώπινες σχέσεις τις δημιουργούν και τις συντηρούν ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΣ. Δεν είναι αυτό που ήθελες να ακούσεις μάλλον. Ήθελες κάτι πιο χειροπιαστό! Κι όμως η ποιότητα των προηγούμενων σχέσεών μας είναι αυτή που θα χαράξει και την πορεία των μελλοντικών. Αν οι πρώτες μας σχέσεις (οικογενειακό, συγγενικό, σχολικό, φιλικό κτλ περιβάλλον) δημιουργήθηκαν υγιώς, τότε οι σχέσεις μας θα χαρακτηρίζονται από υγιή στοιχεία. Αν τα διαπροσωπικά περιβάλλοντα μας «πέρασαν» χαρακτηριστικά, όπως θυμός, ενοχή, μηδενική αντοχή στα αρνητικά συναισθήματα, υποτίμηση κτλ, τότε μην απορείς που θα σε ακολουθούν για πάντα! Η «χημεία», η αγάπη, η συνήθεια και συμβιβασμός είναι επακόλουθα των υγειών ή μη υγειών παρελθοντικών σχέσεων που δημιουργήσαμε και των χαρακτηριστικών που μας